Our collaborative approach and proprietary tools help you achieve your business goals
Consult our other services
Development of a new program
We support your organization in the development of its program from A to Z; from the strategy to the design of the parameters.
EN SAVOIR PLUS
Improvement of an existing program
We identify the parameters to optimize and the strategies to adopt in order to improve the level of engagement of your customers and the return on investment (ROI) of your program.EN SAVOIR PLUS
Best practices analysis
We analyze and compare the best programs in your industry, in North America and Europe.EN SAVOIR PLUS
Marketing strategy and data
Thanks to our expertise at Adviso, we offer comprehensive services in strategy and marketing data: email optimization, data analytics, marketing automation, financial modeling, program management, and launch optimization.EN SAVOIR PLUS
Today, business success depends more and more on the level of consumer loyalty and engagement.
We’re here to give you the right guidance, tailored to any of the following needs:
Creating a structured approach to developing a new program
Discovering the different types of loyalty strategies or programs
Deciding between a relational program and a loyalty program (with points)
Measuring and comparing the performance of your program
Identifying the weaknesses of your program and where improvements can be made
APPROCHE COLLABORATIVE EN 7 ÉTAPES
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Étape
1
Formation marketing relationnel et fidélisation
Étape
2
Compréhension de l’organisation et développement de la segmentation clientèle
Étape
3
Analyse des meilleures pratiques de votre secteur
Étape
4
Design du programme et développement des paramètres
Étape
5
Développement du modèle financier et mesure de ROI
Étape
6
Customer survey and validation
Étape
7
Évaluation de scénarios financiers et ajustement du modèle ROI
Pourquoi opter pour le marketing relationnel et la fidélisation?
Augmentation de la concentration d’achats
58% des membres de programmes de fidélisation au Canada mentionnent augmenter de façon significative la concentration de leurs achats chez les entreprises offrant ces programmes
Augmentation de la fréquence des visites
55% des membres de programmes de fidélisation au Canada mentionnent augmenter de façon significative la fréquence de leurs visites chez les entreprises offrant ces programmes
Rétention
47% des membres de programmes de fidélisation au Canada mentionnent qu’ils diminueraient de façon importante la fréquence de leurs visites si l’entreprise mettait fin à son programme de fidélisation
Revenus additionnels
Les membres d’un programme de fidélisation génèrent entre 150% et 800% de revenus additionnels par année comparés aux non-membres
Pour en savoir plus, consultez les résultats de l’étude LoyauT
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